چند نکات مشاوره ای در هنگام مطالعه

کد تخفیف گاج مارکت رایگان-Gajmarket

جهت مشاهده بروزترین کد تخفیف گاج مارکت و کوپن های کاملا رایگان برای خریدانواع کتاب های کمک درسی *کلیک* نمایید. مشاهده پروفايل
کد تخفیف گاج

درباره گاج مارکت

کد تخفیف گاج : فروشگاه اینترنتی گاج مارکت، مرکز خرید انواع کتاب کمک درسی، عمومی، کتب خارجی و دانشگاهی، خرید انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی میباشد.

چند نکات مشاوره ای در هنگام مطالعه

 کد تخفیف گاج

تا حالا براتون پیش آومده که از برنامه خود عقب بمونید؟

گاهی ممکن است به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید اما اتفاقاتی که از قبل پیش‌بینی نکرده‌اید باعث می‌شود از برنامه‌ریزی خود عقب بمانید.

هنگام برنامه‌ریزی سعی کنید زمان‌هایی را به عنوان ایستگاه جبرانی قرار دهید تا در صورتی که از برنامه عقب ماندید فرصتی برای جبران داشته باشید. در صورتی که مطابق برنامه‌ریزی خود پیش رفته باشید، می‌توانید از این ایستگاه‌ها برای مرور و حل تمرین از مباحثی که فکر می‌کنید نیاز به مطالعه‌ی بیش‌تر دارند استفاده کنید

کد تخفیف گاج

راههای افزایش حافظه:
مغز خود را ورزش دهید:
مثلا اگر عادت دارید با دست راست خود مسواک بزنید، چند روز با دست چپ خود مسواک بزنید.

اطلاعات را در دسته بندی کنید.

حافظه خود را تحریک کنید؛مهارت جدید بیاموزید.

#مشاوره

کد تخفیف گاج
افزایش تراز و تمرکز !چگونه؟؟؟

مشکل عدم تمرکز تقریبا مشکل اکثر داوطلبان است.برای داشتن تمرکز باید یک ذهنی خالی داشته باشید.مثلا یک ورزشکار به هنگام ورزش فقط ورزش میکند،و هنگام ورزش فقط به ورزش فکر میکند.
وقتی درس میخوانی فقط درس بخوان وقتی میخوابی فقط خواب و استراحت باشد.اگر میخواهید مغزی خالی جهت افزایش تمرکز داشته باشید اولین روش این است که خواب خوبی باید داشته باشی.بعد از آن بحث تغذیه است.مثلا خوردن صبحانه باعث افزایش ۲۰ درصدی تمرکز شما میشود.
اگر دقت کرده باشید گاهی وقتا قبل از شروع مطالعه وقتی یک نگاه کوتاهی به موبایلتان میندازید و پیغامها رو چک میکنید و بعدش موبایلو سریع میذارید کنار و میرید سر درساتون،میبینید که دقیقا همون پیغام های رو که قبل از شروع مطالعه ،در موبایلتون خونده بوده اید هی داره براتون تکرار میشه.آنقدر تکرار میشن که بعد از چند ساعت متوجه میشید واقعا هیچ مفهومی و درکی از درس پیدا نکردید و این بخاطر عدم تمرکز شما بوده.

کد تخفیف گاج

تمرکز یعنی مثلا اگر قرار باشه روزانه ۳ کارو انجام بدی باید هر کاری رو در زمان خودش صحیح انجام بدی و در اون لحظه فقط به همون کار فکر کنی.کسب نتایج خوب در آزمون ها و حتی کنکور،با داشتن تمرکز بالا ضمن مطالعه ارتباطی مستقیم و فشرده دارد.افراد نخبه و موفق دنیا انسان هایی با تمرکز بالا بوده اند.عدم تمرکز در طول مطالعه باعث عدم نتیجه گیری های خوب در آزمون ها میشود.وقتی درس میخونی فکرت هزار جا میره و این عملا یعنی عدم تثبیت مباحث و تسلط در دروس.بدون تمرکز قبولی درکنکور واقعا محاله بچه ها.پس از همین الان باید ذهنتونو آماده ی داشتن یک تمرکز قوی و حرفه ای بکنید تا درآزمونهای باقیمانده بتونید حداقل ،به تراز واقعی سطح درسی خودتون برسید و بعد آزمون پشیمون نشید که بخاطر تمرکز نداشتن نتونستی دانش و مهارتتو نشون بدی و خودتو قبل کنکور محک بزنی.داشتن تمرکز یکی از مهارتهای مطالعه ی حرفه ای های کنکوراست.بطوریکه کسب نتایج خارق العاده باداشتن تمرکز شدنی و باجرات میتوان گفت با تمرکز در مطالعه قبولی شما حتمی است.
تکنیک های زیر تاثیر بسیار زیادی در افزایش تمرکز و درمقابل باعث افزایش ترازآزمون های آینده ی شما میشن…

کد تخفیف گاج

همیشه در کنار بساط مطالعه ی خود یک برگه ی کاغذ بگذارید و هر فکر مزاحم و یا هر بحث غیر درسی را که به ذهنتان میآید روی این برگه یادداشت کنید تا مغز از این درگیری ذهنی آسوده شود و سریع به درس برگردد.در آخر شب و در پایان مطالعه این برگه را بخوانید . میتوانید نیم ساعت قبل از خوابتان برای خواندن کارها و افکار نوشته شده وقت بذارید.تا روز بعد دوباره مزاحم نباشند.
وقتی داری درس میخونی ،طبق برنامه ی شخصی خودت بخون و اصلا به حجم باقیمانده و عقب ماندگی های درسی فکر نکن.این فکرو نداشته باش که باید باید باید تمام مباحث رو از بر باشی.بر سطح یادگیری و استعداد خودت مسلط باشی خیلی بهتر از اینکه همه درس ها رو بخونی ولی ناقص و بدون تسلط داشتن.
میز مطالعه فقط حاوی کتاب ،جزوه و منابع کمک آموزشی همان درسی باشد که الان مشغول خوندنش هستید نه دروس دیگر.تا مغز کنجکاو و وسواسی نشود که به دیگر مباحث هم نگاهی بیندازد و…
ضمیر ناخودآگاه شما نباید درگیر مسائلی غیر از بحث درسی شود در غیر اینصورت مغز هم نمیتواند راندمان یادگیری خوبی داشته باشد و در یادگیری مطالب با مشکل مواجه میشوید

شاد باشید

کد تخفیف گاج



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

مطالب اخیر

امکانات جانبي

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 14985
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1